dimarts, 29 de setembre del 2009

GRAMÀTIQUES DEL SILENCI

Durant la classe de Comunicació oral, escrita i digital, vàrem dividir la classe en dos.
La primera part cadascú va tenir de triar un bon comunicador conegut per a tothom i desprès ho vam esposar davant tota la classe comentant el perquè de la nostra tria.
Vam veure que sobretot el to de la veu, l’expressivitat, l’aproximació cap al públic, l’humor...feien que aquella persona fos un bon comunicador.
La segona part de la classe va constar en fer grups de 4 o 5 persones. La professora Rosa ens va passar a cadascun dels grups un plec de fulls extrets de llibres. L’activitat constava en llegir l’article i resumir en 5 punts allò important i desprès esposar-ho a tota la classe.

A continuació us escric breument les idees del text que a mi em va tocar: Gramàtiques del silenci.

Actualment, la comunicació no verbal s'ha convertit en una eina molt important en la nostra activitat comunicativa.
1. Tot i que durant el passat el llenguatge no verbal no tingués importància, les noves tecnologies han impulsat l’interès per explorar aquest tipus de comunicació.
2. L'aportació del llenguatge al procés comunicatiu és molt més petita que l'aportació del llenguatge no verbal. És a dir, sovint ens expressem millor amb el llenguatge no verbal (to de la veu, sentits...) que amb qualsevol altre tipus de llenguatge.
3. La persona que comunica correctament és la persona que utilitza tot el cos per comunicar-se (utilitzant tots els tipus de llenguatge).
4. La comunicació verbal i la no verbal es distribueixen els papers a l'hora de transmetre la informació. Quan informem sobre fets objectius utilitzem el llenguatge verbal, en canvi, per presentar fets subjectius (estat d'ànim, emocions, desitjos...) utilitzem amb més freqüència el llenguatge no verbal.
5. Enganyar, quan utilitzem el llenguatge verbal, és fàcil, però amb el no verbal ens delatem, ja que aquest mostra els sentiments reals.

Gràcies a tots. Un petó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada